Hiilihydraattitietoisella polulla päivä kolme oli mennä vähän plörinäksi, sillä työkaveri toi 50g pussin suklaamaissipalloja ihan mua varten töihin :D Oon nimittäin as ong as I remember napsinut kaikki hyvät niistä pusseista, joita duunipaikalle on ilmestynyt. No jaa, laskin siitä raakasti 35 g hiilareita ja päivä kolme meni sit 60g:n pintaan. Tosin kävin koiran kanssa 55 minuutin reippaan lenkin ja vedin päälle yber-raskaan bodywork -treenin, joten en usko että pysyvää vahinkoa tapahtui!

En varsinaisesti mitään ketoositilaa tässä tavoittelekaan, olin ketoosissa about ensimmäisen viikon, nyt hiilarit on pysyneet yhtä päivää lukuun ottamatta 15 - 35 gramman kieppeillä. Tunnen oloni hyväksi edelleen, eikä ole katastrofi, jos laitan suuhuni yhden sisun! 

Eilinen päivä meni paremmin,tosin unohdin syödä! Koko päivänä alas meni vain yksi hiilariton proteiinipatukka ja mantelijauhe-munakas-juusto-sösseliä.. Hiilarit 27 grammaa. Olin niin innoissani koirani kouluttamisesta, ostin uuden opaskirjan ja uskomattoman älykäs koirani oppi VIHDOIN kävelemään hihnassa vetämättä!!

Vuoden se on kiskonut multa lavat paikoillaan kun ollaan kävelty. Vetovaljaat ei ole auttaneet. Pysähtely, palkitseminen, suunnanvaihto - NOTHING. Nyt otin käyttöön ammattilaisen suosituksesta kuonopannan, ja TZÄDÄM! Koiralla kesti noin 6 sekuntia tajuta, että EI VEDETÄ!

Oli aivan ihana kävellä rennosti sen kanssa, ja koirakin nautti! Neljä kertaa ohjastin sen pään varovasti sivulle kun alkoi tulla vauhtia, ja koira hiljensi heti. Puolessa väissä lenkkiä sidoin kuonopannan hihnan kiinni valjaisiin (mulla oli kaks hihnaa, koska en halua esim. akuutin oravatilanteen tullen joutua kiskomaan sitä päästä jos se pimahtaa!). Talutin sitte noin 5 min pelkistä valjaista, joissa se on ennen vetänyt, ja kaveri vaan löntysteli eteenpäin, kattoen välillä kuinka hitaasti minä tuun et pitääkö hiljentää. IHANAA! Ja kun päästiin kotiin (noin 30min lenkki), koira käveli niin rinta rottingilla ja halusi valtavasti rakkautta,kun tiesi toimineensa hyvin!

Ja onhan se tietysti koiralle paljon mukavampi, kun tietää, millä alueella saa kävellä. Ja vaikka ne valjaat (vetovaljaat) ei ole koskaan sitä puritaneet tai hirttäneet mitenkään, varmasti paljon kivempi kävellä kun mikään ei "junnaa" vastaan vaan saa tepastella ilman jatkuvaa kiskomista!

Näillä on tosi hyvä mennä. Ja muuten, paino aamulla 66,6!!! Lähtö kolmen ja puolen viikon takaa melkein sama kuin vuoden alussa, 69,9! Olen tässä vuoden mittaan kokeillut liikuntaa, kalorirajoitusta yms. Pahasti alkais näyttää siltä, että olen vihdoin löytänyt jotain, joka toimii!